Türkiye Kayak Merkezleri

Kayak Merkezleri: Şunu bilir şunu söyleriz, bir kış masalının olmazsa olmazı lapa lapa yağan kardır. En önemlisi de beyaz güzelliğin tadı onunla doyasıya kucaklaşmadan çıkmaz. İşte bu yüzden Türkiye’deki en gözde kayak merkezlerini keşfetmek üzere kartopu gibi bir yazı hazırladık.

Bu yazıda, hem acemi hem de deneyimli kayakçılar için ideal olan, eşsiz manzaralara sahip, zengin tesisleri ve harika pistleriyle ünlü Türkiye’nin en iyi kayak merkezlerini detaylı bir şekilde tanıtacağız. Her biri kendi içinde benzersiz özelliklere sahip bu kayak merkezlerinde, kış sporlarının tadını çıkarırken, aynı zamanda çevrenin doğal güzelliklerine de hayran kalacaksınız.

Keyif Alacağınız Kayak Merkezleri

Uludağ Kayak Merkezi-Bursa

Hemen ilk kayak durağımızla başladık. Tabii ki sizin de aklınıza ilk gelen o meşhur kayak merkezimizde aldık soluğu, Uludağ’da… Adeta ülkemizin kış turizmi merkezi olan Uludağ, Bursa merkeze olan yakınlığıyla oldukça avantajlı. Uludağ’a teleferik keyfiyle çıktık. Panoramik Bursa gezisi yaptığımız bu havalı yolculuk güzel bir deneyimdi bizim için. Biliyorsunuz kayak kıyafeti ve ekipman olmadan Uludağ’ın tadını çıkarmak imkansız. Biz de ilk iş üzerimize uygun sıcacık kıyafetleri ve kayak malzemelerini kiraladık, attık kendimizi karlar üzerine… 1700-2500 metre rakıma sahip Uludağ Kayak Merkezi, bizi yumuşacık beyaz örtüsüyle öyle bir sardı ki deneyimsiz kayakçılar olarak düşüp kalkmak bile ayrı bir keyif verdi bize.

Kartalkaya Kayak Merkezi-Bolu

Uludağ’ın karını ve soğuğunu üzerimizden atmadan bir başka beyazlar içindeki kayak merkezimize, Kartalkaya’ya gittik. Biz gittiğimizde kar kalınlığı 3 metreyi buluyordu. Boyumuzu aşan bu beyaz güzelliğe şaşkın şaşkın bakmaktan alamadık kendimizi. Söylemeden geçmeyelim, Kartalkaya’da kayak yapanları muhteşem bir dağ manzarası bekliyor. Çünkü Bolu Dağları’nın karla kaplı, beyaz şapkalı zirvelerini seyrederek kayak keyfini yaşıyorsunuz. Gelin, görün bu beyaz cenneti mutlaka…

Kayak Merkezleri

Erciyes Kayak Merkezi-Kayseri

Türkiye’nin 5. en yüksek dağı Erciyes’in zirvesinde kayak yapma keyfini anlatacağız şimdi de. Biliyorsunuz, Erciyes Dağı sönmüş bir volkan dağı, bu özellik de onu diğer kayak merkezlerimizden biraz daha özel kılıyor. Biz de www.tripuck.com adresinden uçak biletimizi kolayca aldık; keyifli ve konforlu bir İstanbul–Kayseri uçuşundan sonra Erciyes’e doğru yol aldık. Erciyes’te küçük bir kızakla saatler boyu özgürce kayıp durduk. Eğlenceli bir başka aktivite ise karlar üzerinde ata binmekti. Kendinizi bir masal kahramanı gibi hissediyorsunuz. Erciyes’te ellerimiz yüzümüz donana kadar kar üzerinde keyifli bir mücadele verdikten sonra, zil çalan karnımızın sesini dinledik ve sucuğun ekmekle buluştuğu lezzetli bir akşam öğününe konuk olduk.

Siz de Kayseri uçak biletinizi Tripuck fırsat ve avantajlarıyla alabilirsiniz.

Palandöken Kayak Merkezi-Erzurum

Erciyes’in ardından, kar kalınlığının 60-120 santimetre arasında değiştiği Erzurum’un incisi Palandöken’de bulduk kendimizi. Palandöken’in eşsiz kayak pistleri bizi öyle bir dansa kaldırdı ki kaymaktan başımız döndü adeta. Palandöken’in dünyanın gözdesi bir kayak merkezi olduğunu biliyor muydunuz bu arada? Kendisi The New York Times tarafından dünyadaki 41 kayak merkezi arasında 18. sırada gösteriliyor. Tüm dünyadan binlerce kayakseveri ağırlayan beyaz cennetimize gitmemek ayıp olur, bizden söylemesi…

Sarıkamış Kayak Merkezi-Kars

Sarıçam ormanları arasındaki pistleriyle bizi beyaz güzelliğine çağıran Sarıkamış’a uğramadan duramadık. İyi ki de gitmişiz çünkü Sarıkamış, büyüleyici kristal kaplı karlarıyla gözlerimizi kamaştırdı. Allahuekber Dağları üzerinde kurulu kayak merkezi, kar kalitesiyle dünyanın farklı köşelerinden gelen kayak tutkunlarının gözdesi haline gelmiş. Kaymayı çok iyi bilmeseniz bile mutlaka Sarıkamış’a gelmelisiniz çünkü kayak noktası Bayraktepe, Sarıkamış’ın eşsiz manzarasını ayaklarınızın altına seriyor.

Bu büyüleyici yer, hem tecrübeli kayakçılar için zorlu pistler sunarken, hem de yeni başlayanlar için ideal kayma alanlarıyla dikkat çekiyor. Sarıkamış’ın karı, özelliği sayesinde kayak yaparken daha az düşme riski taşıyor ve bu da özellikle acemiler için büyük bir avantaj. Kayak sonrası, bölgedeki restoranlarda yöresel lezzetlerin tadına bakabilir, doğal güzellikler içinde huzurlu bir yürüyüş yapabilirsiniz. Ayrıca, Sarıkamış’ta yer alan tarihi ve kültürel mekanları ziyaret etmek, bu kayak deneyimini unutulmaz kılacak ekstra bir etkinlik olacaktır. Sarıkamış, sadece bir kayak merkezi değil, aynı zamanda kültürel ve doğal zenginlikleriyle de ziyaretçilerine eşsiz bir deneyim sunuyor.